Onze opdrachtgever JOZ in Westwoud loopt al meer dan 75 jaar voorop in innovatieve en hightech oplossingen in en om de stal. JOZ ontwikkelt, produceert, verkoopt en verleent service aan staloplossingen primair gericht op mest- en voeroplossingen (zoals mestrobots, mestschuivers, voerrobots en de Gazoo stikstofkraker). Verkoop en service verloopt via een dealernetwerk wereldwijd. Er zijn ongeveer 70 medewerkers werkzaam. JOZ innoveert de bestaande producten continu en ontwikkelt nieuwe systemen in eigen beheer. Deze oplossingen zijn gebaseerd op het principe van circulaire landbouw. ​​Het verbeteren van het leven van boeren en hun dieren is de missie. JOZ is een familiebedrijf in hart en nieren, en hoewel ze flink gegroeid zijn, is die cultuur gebleven.
In 2019 is JOZ overgenomen door Rabobank Participaties waarmee een duidelijke strategie van groei en innovatie werd ingezet. In 2022 werd ook de internationaal opererende melkmachinefabrikant Fullwood overgenomen. Met deze overname heeft JOZ haar positie versterkt op het gebied van staloplossingen en is een nieuw merk ontstaan: Fullwood JOZ. Fullwood JOZ is dé internationale leverancier van volledig geïntegreerde oplossingen op het gebied van melken. Alle melkoplossingen zijn ontwikkeld vanuit 1 kerndoel: het leven van melkkoeien en hun veehouders verbeteren en ervoor zorgen dat hun activiteiten productief en winstgevend zijn, terwijl de koeien zich comfortabel en gezond voelen. Door de overname kan Fullwood JOZ eindgebruikers niet alleen voorzien van innovaties voor efficiënter mesten en slimmer voeren, maar ook op het gebied van melkwinning. Daarmee biedt Fullwood JOZ een oplossing waarmee agrarische ondernemers slimmer én efficiënter kunnen boeren.
Beide bedrijven hangen onder het moederbedrijf Chamo en staan los van elkaar met eigen structuren en een eigen ERP-systeem. Het concurreert niet, maar op allerlei terreinen zijn er synergievoordelen te halen. Beide bedrijven hebben een eigen management team, bestaande uit een BU Director, Sales Manager, Operations Manager, Financial Controller en HR Manager. De positie van Operations Manager JOZ wordt op dit moment op interim basis ingevuld. Om de heldere groeiambitie te realiseren is het nodig om een vaste kracht aan te stellen.
De Operations Manager is lid van het Management Team van de Business Unit JOZ en rapporteert aan de BU Director JOZ. Is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van het beleid en de begeleiding van verbeterprojecten. Je bent in staat om problemen tot in detail uit te zoeken en samen met het team een oplossing te implementeren. Adviseert op tactisch niveau de Business Unit over voortgang, risico’s en mogelijkheden. Geeft leiding aan ca. 10 medewerkers en indirect aan ca. 25 medewerkers.
Je werkt samen met de andere managers en afdelingen om synergiën te creëren en de algehele organisatieprestaties te verbeteren. Je draagt zorg voor de realisatie van de productie targets rekening houdend met optimale efficiency, kwaliteit, kosten, voorraadhoogtes en gestelde levertermijnen. Identificeert risico’s die de supply chain en productie kunnen beïnvloeden. Borgt de benodigde resources, zoals middelen, materialen en capaciteit.
Je plant aan de hand van de afdelingsdoelstellingen de uit te voeren werkzaamheden op de afdeling.Organiseert de processen, procedures en werkwijzen binnen de afdeling zodanig dat de doelstellingen en de planning gehaald kunnen worden. Neemt investeringsbeslissingen binnen de kaders en bewaakt het beschikbare budget. Ziet toe op de uitvoering (kwalitatief) en de voortgang (kwantitatief) van de werkzaamheden binnen de afdeling en stuurt zo nodig bij.Stimuleert (persoonlijke) ontwikkeling en samenwerking over de eigen afdelingsgrenzen heen.Je bent binnen begroting verantwoordelijk voor HR activiteiten, zoals aanstelling, ontwikkeling, opleiding, beoordeling, door- en uitstroom van medewerkers.
De ideale kandidaat heeft tenminste 10 jaar relevante werkervaring waarvan minimaal 5 jaar in een soortgelijke rol. Daarnaast een afgeronde hbo/academische opleiding, aangevuld met kennis van productieprocessen, lean-methodieken, supply chain, projectmanagement en veiligheid.
Een inspirerende leider met visie én daadkracht – jij brengt mensen, processen en prestaties bij elkaar.
Je bent energiek, nieuwsgierig en stimulerend. Je kijkt vooruit en hebt een open mind voor vernieuwing, zonder de gekozen koers uit het oog te verliezen. Je kan soepel schakelen tussen de werkvloer en het MT, dwingt respect af en krijgt zaken voor elkaar. Door het goede voorbeeld te geven, toon je leiderschap en inspireer je het team om dezelfde hoge normen na te streven. Blinkt uit in effectieve communicatie en gebruikt het empathisch vermogen om een stimulerende en ondersteunende omgeving te creëren. Als hands-on leider en uitstekende organisator, heb je de generieke verantwoordelijkheid voor alles wat te maken heeft met de creatie van de producten van JOZ. Bovendien fungeer je als het operationele aanspreekpunt voor zowel interne als externe partijen.
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, resultaatgerichte operations leider met een ‘can do’ mentaliteit, overtuigingskracht en doorzettingsvermogen. Iemand die de grote lijnen overziet en daarnaast oog heeft voor de behoeftes en het ontwikkelpotentieel van de medewerkers. Aantoonbaar succesvol in verbindend leiderschap. Naast Nederlands is beheersing van de Engelse taal een voorwaarde.
In Westwoud is er nog steeds een kantinedame die zorgt voor een heerlijke kop koffie en een gezellig praatje. De actieve personeelsvereniging verrast de leden elk jaar met leuke uitjes. Naast de collegialiteit wordt JOZ gedreven door een sterke innovatiedrang – dat is de tweede natuur. JOZ stimuleert medewerkers om een stap extra te zetten en te presteren op topniveau.
Is je interesse gewekt?
Klik op de knop ‘Solliciteer’ om naar het sollicitatieformulier te gaan. Upload je cv en het systeem vult automatisch de herkende gegevens in. Controleer deze zorgvuldig en vul ontbrekende informatie aan. Voeg ook je motivatie toe en verstuur het formulier. Na verzending ontvang je altijd een ontvangstbevestiging van ons.
Onze Consultant bekijkt jouw cv en profiel zorgvuldig. We kijken niet alleen naar je werkervaring, maar ook naar jouw persoonlijke eigenschappen, voorkeuren en ambities. Dit helpt ons om te zien welke opdrachten het beste bij jou passen.
Na het invullen en versturen van je sollicitatieformulier ontvang je altijd een ontvangstbevestiging van ons. Wij bekijken je profiel zorgvuldig en geven je snel terugkoppeling over de volgende stappen. Als er een geschikte match is, nemen we contact met je op om de mogelijkheden verder te bespreken.
Als er een geschikte match lijkt, nemen we contact met je op om een kennismakingsgesprek in te plannen. Tijdens dit gesprek bekijken we samen of de functie en jouw verwachtingen goed bij elkaar passen en verkennen we de mogelijkheden verder.
Als uit het kennismakingsgesprek blijkt dat er een goede match is voor de vacature, wordt je door de consultant geïntroduceerd bij de opdrachtgever.
Wanneer ook de opdrachtgever een match ziet word je uitgenodigd voor een kennismaking met de opdrachtgever. De rest van de procedure verschilt per vacature, hierover krijgt je gedurende het proces meer informatie.
Bekijk onze vacatures hieronder of registreer je bij Van de Groep & Olsthoorn om vrijblijvend op de hoogte gehouden te worden van vacante posities die aansluiten bij jouw profiel.